http://feminet.dk/wp-content/uploads/2013/05/styrketræning-for-kvinder-200x300.jpg May03

Styrketræning for kvinder


De fleste kvinder drømmer om den flade mave, stramme baller og smalle lår. Til gengæld er det de færreste kvinder, der siger til deres personlige træner, at de ønsker et fastere brystparti.

De fleste tror, at hvis kvinder træner brystøvelser, så får de mindre bryster, og at man derfor ikke skal lave disse øvelser som kvinde. Mange frygter ganske enkelt, at det går udover det feminine, og at brysttræning kun er for mænd.

Det er vigtigt, at man som kvinde også fokuserer på brysttræning.

Myter om træning af bryst for kvinder

En af de mest almindelige myter er som nævnt, at ens bryster bliver mindre, hvis man træner brystøvelser. Det skyldes blandt andet, at kvinder, der er bodybuildere, ofte har meget små  bryster, der ikke er specielt feminine.

styrketræning for  kvinderDet skyldes dog snarere de ekstreme diæter, og den ekstremt lave fedtprocent, som de har. Da bryster især består af fedt, er det altså den lave fedtprocent, der får brysterne til generelt at være meget små. Den lave fedtprocent betyder, at kvindelige bodybuildere har ekstremt svært ved at have fyldige bryster, medmindre de har fået foretaget plastikoperation.

Hvis du bevarer en sund fedtprocent, så vil du ikke opleve, at dine bryster bliver mindre – og slet ikke som følge af brysttræning. Fedtprocenten bør være omkring 10-13 procent, for at det er sundt, og du skal under dette før der for alvor bliver smidt fedt fra dine bryster.

Mange tror også, at brysterne bliver hårde af at træne brystøvelser, men hvis du ellers bevarer en fornuftig fedtprocent, vil det ikke ske – tværtimod kan træningen gøre dine bryster mere fyldige.

En del kvinder ender også med at fokusere på  for få brystøvelser. Det er vigtigt, at du varierer øvelserne, så dine muskler ikke bliver vant til øvelsen, og så du sørger for at træne musklerne varieret.

Pas også på med at bruge for lette vægte eller for lidt modstand. Der skal altså modstand til, før dine muskler bliver udfordret, og du får et udbytte af træningen, og der er ingen grund til at spilde tiden i motionscentret.

Træn varieret og få resultater

Det er vigtigt, at du tænker varieret, når du træner. Hvis du vil opnå den flotte slanke krop, skal du sørge for både at træne udholdenhed og styrketræning. Du kan sagtens gå til de mange hold i fitnesscentret, men det er vigtigt, du også laver øvelser, der udfordrer dine muskler, så du får styrketræning. Ellers risikerer du at ende med en tyndfed krop, hvor du måske nok ser slank ud, men hvor du alligevel ikke opnår det bikinilook, som du drømmer om.

Det er også vigtigt, at du sørger for at træne alle muskler i kroppen, og ikke kun tænke i de dele, som de fleste kvinder meget gerne vil fokusere særligt på.

Det kan være en god idé at få tilknyttet en personlig træner, der kan hjælpe dig med at sætte et program op, så du ikke jagter dine mål i blinde.

Især er det let at finde en personlig træner i København, men der er naturligvis personlige trænere over hele landet. I store dele af landet er det dog svært at finde personlige trænere, der ikke er tilknyttet fitnesscentrene, men der er flere trænere i Købehavn, der arbejder uafhængigt på egen hånd.

Joan Lang er en af de førende trænere i København inden for styrketræning for kvinder, og hun har flere års erfaring med at hjælpe folk med at opnå deres drømmekrop efter mange års forgæves kamp. Du kan læse meget mere om styrketræning specielt for kvinder og hjælp til et professionelt program samt kost, på Joan Langs website.

And now, you only have a few days left to essayprofs.com save 10% on all non-rush residency/fellowship services

Related Posts :