Hvilken forretningskvinde er du? May05

Hvilken forretningskvinde er du?


Kvindenetværket WIB – Woman In Business, Glostrup afdelingen, afholder d. 14. maj et temamøde, hvor Stylecoach Tobie Wiberg fra 2BEE WOMAN kommer og inspirerer kvinderne til at klæde sig som de “forretningskvinder” de er eller ønsker at være.
‘Flere og flere kvinder vil være direktør i eget liv! – og flere kvinder vælger at blive selvstændige erhvervsdrivende’.

Som selvstændig skal forretningskvinden have ”ben i næsen”. Hun skal kunne sælge sig selv og sit produkt for at kunne overleve og skabe sig en karriere. Hun skal ligne en million, være(øko)sund, holde sig opdateret på sociale medier, netværke og kunne sin elevatortale i søvne.
”Det kræver sin mand”, udtaler Tobie Wiberg, der selv lige er sprunget ud som selvstændig forretningskvinde, efter en årrække, som lønarbejder og deltidsjobber.
”Jeg har ikke længere mit job som pædagog grundet lydfølsomhed, hvilket har betydet, at jeg har sadlet om arbejdsmæssigt, samt revideret min ydre fremtoning og min elevatortale, så den matcher mit firma og titel som selvstændig stylecoach”.

Tobie Wiberg har siden 2009 inspireret og motiveret kvinder til forandring og udvikling gennem stylecoaching. Hun arbejder ikke kun med tøj, mode og nye trends. Hun ser ligeledes på de hæmmende overbevisninger, ubevidste vaner og følelser, der begrænser kvindens stilpotentiale.

“Ofte handler det om helt andre ting, end selve stylingen. Lavt selvværd/selvtillid, mobning, og forvrænget kropsbillede/ideal, er nogle af de ting som kan dukke op ved en session. Ved at dæmme op for ubevidste mønstre og tankegange gennem coachende spørgsmål, åbnes op for nye måder at agere og se sig selv på”, fortæller Tobie Wiberg.

Temamødet tager sit udgangspunkt i Stereotyper.
I arbejdet som stylecoach er Tobie bevidst om de stereotyper, som gør sig gældende i samfundet og indtænker dem i hendes overvejelser omkring egen og sine kunders styling i forhold til karriere og titel.

Tobie mener, at man ved at bruge disse samfundsskabte stereotype billeder i sin styling kan højne troværdigheden i forhold til dine kunder. Det giver en tryghed, at kunden kan identificerer dig med det indre billede de har af ”din slags”, og ved at klæde sig i henhold til billedet skabes der overensstemmelse mellem det indre og det ydre billede.
Kort kan man sige, at Stereotyper er indre billeder, som meget forenklet, hjælper os med at forudsige, hvad vi kan forvente af andre mennesker. Vi ser noget og ved med det samme, hvad det er. Denne proces gør det nemmere at handle i hverdagen, fordi vi ikke skal forholde os bevidst til alt det, som vi oplever.

Temamødets øvrige emner bliver Garderobe tjek & Stil kerner.
Mødet afholdes på Naverland 2, 11 sal, 2600 Glostrup. Kl. 15.00 – 17.30.
Læs mere om tilmelding og information på http://eventoversigten.dk/events/?EventID=1644 eller kontakt Marianne Frausing på tlf. 40603205.

WiB er et landsdækkende netværk, der har lokalgrupper i de fleste større danske byer.
Medlemmerne kommer fra alle brancher og tæller både selvstændige, ansatte og studerende.
http://wibdanmark.dk

Receeding and projecting surfaces and weather frames cast shade and shadows on the surface of the building and create https://eduessayhelper.org several other tones, tints and shades

Related Posts :